3. مراقبت‌های مهم پس از عصب کشی دندان
مراقبت‌های مهم پس از عصب کشی دندان | دکتر آلاله طلوعی دندانپزشک اطفال در تهران

مراقبت‌های مهم پس از عصب کشی دندان

مراقبت‌های مهم پس از عصب کشی دندان از جمله مواردی است که دکتر آلاله طلوعی بعد از انجام عصب کشی در کلینیک تخصصی دندانپزشکی کودکان در تهران به والدین عزیز، با دقت و حوصله توضیح می‌دهند تا علاوه بر کاهش خطرات احتمالی، کمترین درد و ناراحتی برای فرشته‌های کوچولوی شما به وجود بیاید.

عصب کشی یک روش درمانی مژثر و مطمئن برای تسکین درد، جلوگیری از پوسیدگی و حفظ دندان‌های کودکان و بزرگسالان است. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا تمامی مراقبت‌های لازم بعد از عصب کشی دندان کودکان را به شما آموزش دهیم.

مراقبت‌های مهم پس از عصب کشی دندان کودکان

عصب کشی دندان چیست؟

معمولاً از متخصص دندانپزشک اطفال خود می شنویم که دندان‌های کودک ما نیاز به عصب کشی دارند؛ اما این کار چگونه انجام می‌شود؟ عصب کشی دندان یا درمان ریشه، روشی است که نیاز به برداشتن اعصاب، رگ های خونی، میکروب‌ها و همچنین سموم از طریق دندان را انجام می‌دهد.

عصب کشی دندان کودکان، درمان خاص دندانی است که باید توسط دندانپزشک متخصص کودکان یا متخصص ریشه انجام شود تا دندان آسیب دیده یا پالپ مرده را از آسیب بیشتر نجات دهد. برای اطلاع از اینکه چگونه می توانید از نیاز به عصب کشی جلوگیری کنید، به «عصب کشی دندان کودک در تهران» مراجعه کنید.

عصب کشی دندان یا درمان ریشه چیست؟

کودک چه زمانی نیاز به عصب کشی دندان دارد؟

عصب کشی یک روش دندانپزشکی است که زمانی انجام می شود که التهاب در پالپ یا مغز دندان (قسمت داخلی دندان) رخ بدهد. در آن قسمت اعصاب به همراه رگ های خونی وجود دارد و با ورد و به محض حرکت میکروب ها به داخل دندان، التهاب در پالپ ایجاد می‌شود.

اگر این التهاب در زمان مناسب درمان نشود, یعنی اعصاب بیمارو مرده، رگ های خونی، میکروب‌ها و همچنین سموم آن‌ها برداشته نشود، می تواند در اطراف دندان پخش شوند و همراه با درد باعث تورم بیشتر در آن ناحیه شود.

همراهان عزیز دکتر آلاله طلوعی متخصص دندانپزشکی کودک تحت بیهوشی در تهران هستند که در صورت عدم همکاری کودک در کلیه درمان‌های دندانپزشکی از جمله: عصب کشی دندان و کشیدن دندان می‌توانند با بیهوشی، در انجام شدن هرچه بهتر درمان به شما کمک کنند.

علل نیاز به عصب کشی دندان چیست؟

• پوسیدگی گسترده دندان معمولاً عامل ایجاد التهاب در پالپ دندان است.
  • شکستگی یا آسیب دندان؛ یکی دیگر از علل احتمالی، زمانی است که دندان می‌شکند و آسیب نزدیک پالپ دندان قرار می‌گیرد یا زمانی که صدمه می‌بیند و سپس منجر به نکروز پالپ دندان (از بین رفتن پالپ داخل دندان) می‌شود.
  • علاوه بر این، عصب کشی در موقعیت آبسه دندان و همچنین التهاب لثه شدید اعمال می شود.
  • وجود درز و شکاف‌های بزرگ در دندان؛ پیشگیری این مورد با درمان شیارپوش امکان پذیر است؛ حتما «فیشورسیلانت در تهران» را مطالعه کنید.
  • در بسیاری از موارد وجود دندان‌های کج و بهم فشرده در کودکان؛ پیشگیری این مورد با ارتودنسی پیشگیری امکان پذیر است؛ حتما «ارتودنسی پیشگیری در تهران» را مطالعه کنید.

شایع ترین علت نیاز به عصب کشی دندان یا درمان ریشه

مراقبت‌های مهم پس از عصب کشی دندان

مراقبت‌های مهمی پس از انجام درمان عصب کشی دندان وجود دارد که احتمال شکست این درمان را به شدت کاهش می‌دهد. این عوامل عبارتند از:

• تا نیم ساعت پس از انجام عمل‌های دندانپزشکی از غذا دادن به کودکان خودداری کنند.
  • باید به مدت ۲۴ ساعت از خوردن غذاهای سفت و جامد توسط کودک خودداری کنند.
  • اگر حساسیت در عاج دندان مدتی پس از عصب کشی به وجود آمد، طبیعی است و جای نگرانی نیست.
  • رعایت بهداشت دهان و دندان کودکان را بعد از عصب کشی متوقف نکنید. به والدین توصیه می شود که کودکشان حداقل دو بار در روز مسواک بزند و نخ دندان بکشد.
  • توجه داشته باشید که که مسواک باید به آرامی زده شود تا از آسیب، التهاب و عفونت اطراف لثه دندان درمان شده، جلوگیری شود.
  • تا مدتی در هنگام غذا خوردن به کودک خود یادآوری کنید که از طرف دیگر دهان برای جویدن استفاده کنند.
  • از دادن غذاهای شیرین و چسبناک به بچه پرهیز کنند. برای مثال از جویدن آدامس، شکلات، شیرینی و غیره خودداری کنید.
  • والدین عزیز مراقب باشید که به علت بی حسی، به لب و دهان کودکتان آسیبی وارد نشود و لب‌های خود را گاز نگیرد.
  • استفاده از محلول آب نمک، تورم و درد را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد، بنابراین استفاده از این محلول ها را فراموش نکنید.
  • فشار آوردن بر محل عصب کشی شده، می تواند تاثیر غیرقابل برگشتی روی دندان ها داشته باشد. از این رو توصیه می شود کودکان را از این کار منع کنید.
  • توصیه می‌شود چند روز پس از عصب‌کشی دندان و با مشورت با متخصص دندانپزشک اطفال خود، عکس‌برداری با اشعه ایکس انجام شود تا از موفقیت یا عدم موفقیت آن اطمینان حاصل شود.

خدمات تخصصی عصب کشی دندان در تهران | دکتر آلاله طلوعی

کلام آخر

در این مطلب از سایت دکتر آلاله طلوعی متخصص روکش دندان کودک در تهران به مراقبت‌های مهم پس از عصب کشی دندان کودکان پرداختیم. دانستیم که عصب کشی دندان یک روش درمانی است که به منظور حفظ دندان‌های کودکان و بزرگسالان استفاده می شود.

با این وجود، اگر به نظر دقیق‌تر، واضح‌تر و همچنین راه حلی برای مشکل دندانی فرزند خود نیاز دارید، می توانید با دکتر طلوعی دندانپزشک  متخصص  کودکان مشورت کنید. ایشان همچنین می‌توانند درمان‌های پیشگیری از پوسیدگی و عصب کشی دندان مانند: فلوراید تراپی در تهران را برای اطمینان از سلامت ماندن هرچه بیشتر دندان‌های کودکان دلبند شما انجام دهند. برای دریافت نوبت، همین حالا تماس بگیرید.